Stiri si noutati

Zece la suta din PIB-ul Rom?niei ar trebui sa fie reprezentat de industria turistica

Industria turistica romaneasca ar trebui sa reprezinte cel putin zece la suta din PIB-ul tarii, iar exportul de servicii ar trebui sa beneficieze de toate facilitatile exportului in general, considera vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, Gheorghe Fodoreanu.

"Dupa procentajele tarilor europene invecinate, industria turistica trebuie sa depaseasca zece la suta din Produsul Intern Brut al tarii, deoarece potentialul este mare", a declarat pentru Rompres, Fodoreanu.

In opinia acestuia, turismul detine in prezent circa trei la suta din PIB, iar pe teritoriul Romaniei vin anual circa un milioane de turisti. "Nu acesta este potentialul Romaniei", a mentionat acesta, facand o comparatie cu tarile invecinate.

Reprezentantul ANAT a explicat ca exista elemente care ar fi putut impulsiona turismul, precum construirea autostrazilor.

"Ceva in acest sens trebuia sa se faca in anii 90, dar, din cauza lipsei de strategii si a cumului de greseli de-a lungul a 15 ani, produsul romanesc a ramas calitativ in urma produsului altor tari".

O alta explicatie oferita de acesta a fost faptul ca exportul de servicii trebuie sa beneficieze de toate facilitatile exportului. "Cel mai mare castig al industriei turistice romanesti ar fi introducerea exportului de servicii in industria de export a tarii, iar acesta sa beneficieze de toate facilitatile exportului in general", a adaugat Fodoreanu.

Referitor la remanierea presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism, Gheorghe Fodoreanu a fost de parere ca "fata de predecesorii sai, acesta a avut o mare deschidere spre comunicare, iar progresele perioadei Crivtonencu se vor vedea anii urmatori, daca strategia va fi finalizata".

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *