Stiri si noutati

Basescu si-a pus in cap firmele de transport rutier

Laurentiu Solomon

1 august va consemna intrarea in vigoare a Hotararii nr.106 a Consiliului General al Municipiului Bucuresti prin care va fi interzisa, intre orele 7-21, circulatia pe teritoriul Capitalei a autovehiculelor cu o greutate mai mare de 7,5 tone. Numai ca decizia consilierilor locali care va fi aplicata pana la data de 15 septembrie, a starnit protestul transportatorilor, port-drapelul nemultumirilor fiind UNTRR.

Hotararea Consiliului nu va fi anulata

Motivele care au stat la baza hotararii consilierilor au fost protectia mediului, a infrastructurii rutiere bucurestene, precum si descongestionarea traficului in perioada torida. "Destul ca avem RATB-ul care, in zilele caniculare, face santuri pe asfalt", a constatat primarul general, care a recunoscut faptul ca "au fost numeroase presiuni, din partea transportatorilor si a companiilor multi-nationale pentru renuntarea la aceasta hotarare". Numai ca, indiferent de presiuni, Basescu a anuntat aplicarea deciziei cu pricina, controalele urmand a fi facute de echipe mixte formate din inspectori ai Primariei Capitalei si reprezentanti ai Politiei Rutiere. "Cand ministrul transporturilor a luat masura, salutara, de a interzice traficul autovehiculelor pe timpul zilei, nici un transportator nu a comentat, iar acum, pentru ca este vorba de Bucuresti, toti fac scandal", a comentat edilul Capitalei protestele rutieristilor. De altfel, amenzile sunt destul de piperate, intre 30 si 50 milioane de lei, si, potrivit afirmatiilor primarului general, vor fi suportate de soferul prins in culpa. Mai mult, la a treia abatere, sanctiunea se va abate asupra firmei careia ii apartine autovehiculul respectiv. "La a treia greseala, firma nu va mai intra in Bucuresti", a anuntat Basescu. Cat priveste motivul invocat de transportatori referitor la amplasarea punctelor vamale, primarul a mentionat ca, "toate aceste puncte sunt exterioare Capitalei, in Otopeni, Chitila, Berceni sau fosta locatie a IDMS, iar, de regula, transporturile pe distante lungi se programeaza in asa fel incat, sa ajungi linistit, la ora 21,00, in Bucuresti."

Vehiculele, obligatoriu spalate

La pachet cu aceasta hotarare contestata de transportatori, consilierii bucuresteni au mai adoptat o alta asemenea decizie, nr. 109, care stipuleaza ca autovehiculele care circula pe strazile Capitalei trebuie sa fie spalate pe roti si pe caroserie, iar in cazul in care transporta marfuri in vrac, aceasta trebuie acoperita cu prelata. Si in conditiile incalcarii deciziei cu pricina amenzile sunt incadrate tot intre 30 si 50 milioane de lei, intentiile viitoare ale primarului general fiind de a elibera autorizatii nominale si autovehiculelor ce apartin, in special, firmelor de constructii. In fapt, Hotararea 109 se refera, cu precadere, la autovehiculele ce apartin constructorilor, motiv pentru care, in spiritul documentului emis, santierele trebuie sa asigure zone speciale si conditii de spalare a masinilor care pleaca pe strazile Bucurestiului.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *