Stiri si noutati

Ponturi pentru un Newsletter perfect

Desigur ca ati zambit cand ati citit titlul si va asigur ca si eu m-am amuzat. Pentru ca nu exista newsletter perfect. Dar tocmai aceasta este esenta: newsletterul este o comunicare permanenta cu potentialii clienti, de aceea el este perfectibil in timp. In intocmirea unui newsletter trebuie sa tineti cont de mai multi factori grupati dupa criteriul utilitatii si in cadrul carora am punctat o serie de recomandari, sfaturi, trucuri de realizare pentru a va usura munca si pentru a va face newsletterul mai eficient: Factorii estetici. Acestia se impletesc cu cei tehnici pentru a respecta rigoarea normelor de usability. Este foarte important cum arata newsletterul, deoarece el este o carte virtuala de vizita a celui care il trimite. In primul rand, el trebuie sa aiba maxim 600 pixeli latime pentru a incapea in partea vizibila fara a fi necesar scrollul lateral care este suparator pentru utilizator.

In al doilea rand, stilul trebuie sa fie ales in asa fel incat textul sa fie usor de citit, pozele suficient de mari pentru a fi relevante pentru materialele in cauza, iar linkurile sa duca intr-o sectiune cvasiindependenta a site-ului unde toate editiile anterioare sunt stocate, structurate si prezentate intr-un format accesibil, usor de rasfoit si de digerat. Trebuie sa stiti ca multi din abonati prefera sa citeasca newsletterele in mod digest sau intr-o arhiva disponibila pe site, care poate fi parolata sau nu, dupa caz. Factorii tehnici. Aveti grija cum executati modulul de newsletter sau ce solutie de newsletter achizitionati. Newsletterul trebuie sa aiba compatibilitate pe cat mai multe editoare de posta (in special, cele free de tip Yahoo, Gmail, sau cele care au protectii suplimentare sau care pot strica aspectul general al corpului emailului).

Apoi, imaginile care sunt asociate articolelor din newsletter trebuie sa fie atasate la corpul mailului si nu cu link spre un url independent, deoarece multe editoare de posta sunt setate sa nu accepte conexiuni externe sau pe alte porturi decat cel dedicat postei electronice (110).

Nu in ultimul rand, un alt amanunt important: marimea unui newsletter expediat nu trebuie sa depaseasca 50, maxim 100 kbytes. Imaginati-va un trafic de 10.000 de mesaje trimise cu o marime de 1 MB! In plus, trebuie sa stiti ca o parte din mesaje se intorc, deci traficul este sporit si de acest lucru, nemaivorbind de intervalul de timp in care sunt expediate pachetele de mesaje cu newslettere catre abonati, interval care este crucial, de exemplu, in cazul newsletterelor cu expediere zilnica sau intr-un anunit interval al zilei. Pe scurt, cel mai bine este ca solutia tehnica a newsletterului sa va fie proiectata de un dezvoltator profesionist, cu exeprienta anterioara in executarea pana in cele mai mici detalii tehnice a newsletterului dvs. Factorii legali. Linia dintre spam si newsletter este extrem de subtire, mai ales la nivelul perceptiei unei palete largi de utilizatori. Indiferent care este sursa bazei de date de primitori ai newsletterelor dvs., acestia trebuie sa-si fi declarat acceptul pentru primirea de infor­matii pe suport electronic de la dvs., conform legii. Este instructiv sa cititi Legea 365/7.06.2002 privind comertul electronic, precum si normele de aplicare ale acesteia. Dar nu doar citirea acesteia va absolva de probleme. Prezenta unui buton de dezabonare in orice moment (de care nu trebuie sa va fie teama, o rata de dezabonare de 2-3% este consi­derata naturala si trebuie compensata de o politica activa de achizitie de noi abonati), precum si sistemul double-opt-in sunt esentiale pentru a nu fi categorisiti drept spammeri. Reamintim celor mai putin familiarizati cu terminologia de specialitate ca “double-opt-in” presupune ca in momen­tul in care un utilizator se aboneaza folosind formularul din site sau din newsletter, un email de verificare este trimis automat la acea adresa, pentru validarea finala a adresei in baza de date cu abonati. Factorii comerciali. Aici vom imparti newsletterele in doua mari si importante categorii: newsletterul unui advertiser si newsletterul unui website de continut. In primul caz, newsletterul trebuie sa fie un instrument de vanzare, cu toate conse­cintele ce decurg de aici: forta de vanzare trebuie sa fie pregatita sa preia fluxul de solicitari de informatii aferent trimiterii fiecarei editii. Este total contraindicat sa anuntati o reducere de pret sau o alta oferta speciala fara ca deparamentul de vanzari sa fie nu doar instiintat, ci si pus la punct cu o procedura rapida de transformare a cererilor in contracte semnate, respectiv vanzari efective. In cazul unui newsletter de continut, aspectul estetic trebuie imbinat cu cel pecuniar: prezenta bannerelor, a linkurilor, a advertorialelor si a altor formate vandabile de publicitate trebuie sa fie judicioasa, astfel incat sa exploatati la maximum, inca de la primele editii, atingerea unei audiente anumite prin acest canal de comunicare. Un ultim amanunt: ganditi-va de la inceput la segmentare. Segmentarea este o tehnica de marketing care imparte un univers de utilizatori in mai multe segmente, in functie de mai multe criterii. Principalele criterii folosite in segmentare sunt, de obicei, criteriile demografice (varsta, sex, localizare geografica, venit, studii etc), dar nici cele psihografice nu sunt de neglijat (atitudine fata de un anumit produs, deprinderi de consum, intentii de cumparare), ele fiind de multe ori esentiale pentru advertiser.

Segmentarea va permite trimiterea unor newslettere cat mai bine croite pe nevoile consumatorilor, constituind o arma de marketing redutabila (acel celebru marketing one to one dupa care se dau in vant advertiserii ultimului deceniu).
Doru Panaitescu
Online Sales Manager ARBO media
Sursa: Link

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *