Stiri si noutati

Coca-Cola – campanie publicitara de branding, special pentru outdoor

Pentru o companie internationala precum Coca-Cola, care practic si-ar vinde produsele si fara publicitate imediata, capitolul "imagine" este unul primordial pentru construirea unui brand a carei implemetare nu se va finaliza niciodata. Si asta pentru ca, mereu, specialistii in marketing ai companiei Coca-Cola gasesc noi elemente care se potrivesc cu produsele firmei ce produce bauturi racoritoare. Vremurile se schimba, iar Coca-Cola este mereu in pas cu acestea, incercand sa imbine figura clasica cu cea moderna.

O inedita campanie este cea lansata de Coca-Cola in Romania in aceasta iarna, pentru segmentul outdoor; o campanie clar de imagine, care nu promoveaza ceva anume, ci brandul in sine. Mai mult decat atat, Coca-Cola nu merge pe o legatura directa cu produsul, ci cauta sa promoveze mesaje ce, aparent, nu au nicio legatura cu bauturile racoritoare. Si asta pentru ca Coca-Cola se bucura deja de o rezonanta a numelui astfel incat legatura cu produsul este implicita, o postare agresiva a acestui link ar fi nu doar banala, ci chiar suparatoare, lipsita de substanta. Coca-Cola se promoveaza prin niste printuri outdoor de mari dimensiuni, in intersectii si pe marginea unor strazi cu circulatie intensa in Bucuresti si nu numai.

Apar mesaj precum "Nu este rosu. Este verde. La ceilalti" sau "Nu este inghesuiala. Sunt oameni care se plimba", mesaje legate de logoul Coca-Cola si de culoarea rosie. Prin aceste sintagme, Coca-Cola a acceptat o campanie curajoasa, poate chiar prea curajoasa, dedicata unui segment special de consumatori, cei cu o putere de intelegere mai mare. Coca-Cola incearca sa arata ca in orice situatie exista si o parte buna si ca poate fi chiar placut sa te gandesti ca, desi unele lucruri nu iti sunt perfect pe plac, sunt si elemente pozitive. Se merge chiar pana la a spune ca macar se bucura altcineva daca nu esti tu acela, ceea ce, oricum, este un motiv sa fii fericit. Asadar, gata cu expresii precum "sa moara si capra vecinului", don`t worry, be happy.
Sursa: Smart Financial

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *