Reprezentantii Asociatiei Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), ai Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) si ai mass media au ajuns la concluzia ca, in temeiul art.17 din Legea Audiovizualului, « pentru asigurarea informarii corecte a opiniei publice » este nevoie de emiterea unor precizari care sa inlature confuziile legate de informare si publicitate.
„Trebuie sa facem o distinctie clara intre publicitate si informare, caci actuala confuzie afectează activitatea de Relaţii Publice a oricărei companii, instituţii sau organizaţii nonguvernamentale care îşi propune să slujească interesul public”, afirma Presedintele ARRP, Dumitru Bortun. „De aceea am organizat, impreuna cu CNA şi Centrul de Informare al ONU în România (UNIC Romania) dezbaterea de astazi, „Informare publică versus reclamă prin mass-media audiovizuale”.
Vicepresedintele CNA, Attila Gasparik va propune Consiliului elaborarea unei instructiuni care sa precizeze sensul articolului 6 din Decizia 254/2004, sau chiar a unei noi Decizii prin care sa se arate ca nu intra sub incidenta „publicitatii mascate” mentionarea in stirile si emisiunile radio -TV a numelor de companii, institutii, organizatii neguvernamentale in relatie cu reprezentantii lor sau cu prezentarea unor informatii de interes public. „Problema este unde se termina informarea publica si unde incepe publicitatea. Elementul esential al dezbaterii de azi este dialogul, care ofera ample posibilitati de a defini termenii intr-un schimb de idei transparent si deschis”, a afirmat doamna Ambasador Soknan Han Jung, Coordonator Rezident al sistemului Natiunilor Unite in Romania.
„Aceasta prima dezbatere a fost utila, iar Asociatia Romana de Comunicatii Audiovizuale (ARCA) este deschisa la acest tip de activitati care ne ajuta sa intelegem lucrurile, sa le perfectionam si sa le aducem la nivel nu neaparat european, ci normal”, a declarat Ovidiu Miculescu, presedintele ARCA.
Have something to add? Share it in the comments.