Desi binecunoscuta racoritoare “Fanta” este cunoscuta in toata lumea ca fiind o marca Coca-Cola, aceasta s-a nascut in…Germania.
Fondata in 1929, filiala germana a Coca-Cola nu si-a incetat activitatea in momentul in care Statele Unite au intrat in razboi. Dimpotriva, si-a intensificat-o cu ajutorul Reichului, speculand anumite situatii. De altfel, marca Fanta s-a nascut in Germania, urmare a blocadei americane impuse bauturii racoritoare Coke in 1941!
Spre sfarsitul anului 1941, americanii interzic exportul concentratului secret care statea la fabricarea popularei bauturi. Tot raul spre bine: Max Keith descopera si comercializeaza in timpul razboiului si nu numai, conceptul Fanta.
Avand o traditie de peste 60 de ani, Fanta nu si-a pierdut vigoarea tineretii, si a ramas expresia caracteristica a spiritului tanar si a distractiei. In anul 2005 Coca-Cola HBC a lansat platforma de comunicare globala pentru Fanta sub denumirea de: Fanta Bamboocha, cu o strategie integrata, un nou concept, o noua identitate vizuala si o campanie publicitara extinsa.
Cuvantul bamboocha este de origine polineziana si inseamna urias, imens. Bamboocha este o stare de spirit, o mentalitate si o filosofie de viata, asa cum reiese si din spotul TV. « A fi Bamboocha » presupune sa primesti cu zambetul pe buze absolut toate experientele pe care ti le ofera viata. Desi suna ca o vacanta in locuri exotice, bamboocha este de fapt o invitatie deschisa: sa-ti traiesti viata din plin, sa fii spontan, natural si deschis aventurii.
Prin aceste valori pe care le transmite Fanta se pozitioneaza ca fiind bautura tinerilor mereu impetuosi si in cautare de lucruri noi. Noua modalitate de comunicare Fanta va introduce pe piata si un nou mod de etichetare, ce va diferentia aceasta bautura de toate cele existente pe piata.
“Fiecare dintre noi ne regasim intr-un fel in filozofia Bamboocha deoarece cu totii ne confruntam, la un moment dat, cu situatii provocatoare si oportunitati care ne forteaza, cel mai adesea, sa decidem pe loc: Sa accept sau sa nu accept o provocare? Mesajul cheie al noii platforme de comunicare este sa profitam de fiecare clipa din viata si sa traim din plin. Bamboocha este un concept ce se va identifica cu spiritul de distractie, de aventura si de spontaneitate al tinerilor si, in cele din urma, va consolida relatia lor cu brandul Fanta“ a declarat Dana Ichim, Fanta Brand Manager pentru regiunea Adriatic & Balkan, sintetizand esenta acestui brand.
Irina Mateescu – Bizwords.ro
Have something to add? Share it in the comments.