Stiri si noutati

Vosganian critica politica BNR: ?Cursul valutar sare ca floricelele de porumb?

Stefan Etves

Presedintele Comisiei de Buget, Finante, Banci si Asigurari a Senatului, Varujan Vosganian, a subliniat, ieri, pe un ton imperativ, ca sistemul cotei unice nu se va schimba in mandatul actualului Guvern. Senatorul a aratat ca, personal, nu are cum sa pledeze impotriva acestui sistem, pentru ca el a fost cel care l-a sustinut in timpul campaniei electorale si pana la adoptare.

Vosganian a contrazis, astfel, relatarile de presa ultimelor zile, referitoare la faptul ca ar fi sustinut, la o conferinta, revenirea la sistemul de impozitare progresiva. "Aceste afirmatii vizau adoptarea acquis-ului comunitar, care ar putea fi aplicat din 2010", a precizat senatorul liberal. "Cat stam la putere, nu vom schimba cota unica. Avem un proiect guvernamental si nu il vom schimba. Nici nu marim nivelul cotei, nici nu vom schimba modalitatea de aplicare", a subliniat Vosganian. Sistemul progresiv de impozitare nu poate fi aplicat intr-o economie cum este cea romaneasca, unde salariul minim net este mai putin de 200 euro, cota unica fiind solutia optima in prezent, considera Varujan Vosganian.

?Romania se afla in capcana cifrelor mici?

Senatorul liberal considera ca Romania se afla intr-o capcana a cifrelor mici, din care trebuie sa iasa. "Cursul de schimb sare ca floricelele de porumb, Bursa, in primele doua luni ale acestui an, a avut cresteri de 30%, dupa care o cadere brusca. Aceste cifre nu sunt bune pentru Romania", a subliniat Vosganian. El a mai spus ca una din cele mai importante probleme ale momentului ramane Produsul Intern Brut pe cap de locuitor, care este de zece ori mai mic in Romania fata de tarile Uniunii Europene.

Vosganian: Romania se rupe sub noi

In cadrul unui seminar organizat la Targul Privat de Vile, senatorul liberal a mentionat ca Romania are o problema cu infrastructura si ca cel putin 15% din familii traiesc in locuinte inadecvate. "Romania se rupe sub noi. Este nevoie de 30-40 miliarde de euro pentru construirea de noi locuinte noi si de 30-35 miliarde de euro pentru lucrari de reabilitare tehnica, consolidari, si aici ma refer doar la locuintele pentru populatie", a mai spus Vosganian. El a declarat ca necesarul de locuinte la nivel national se ridica la circa un milion de apartamente sau case. "Ritmul de dezvoltare a sectorului de constructii rezidentiale este mai scazut decat ritmul de degradare a parcului imobiliar. Romania ar putea atrage pentru dezvoltarea sectorului imobiliar circa 15 miliarde de euro din fonduri externe, iar o suma similara ar putea fi investita din fonduri interne", a estimat senatorul liberal. Potrivit declaratiilor sale, este foarte important ca tara noastra sa reuseasca sa mobilizeze bani pentru constructia de locuinte si sa realizeze un mecanism de colectare a banilor. "Acest lucru se poate realiza doar prin intermediul Bursei. Investitiile in sectorul locativ ar putea fi stimulate prin modificarea legislatiei, pentru a permite tranzactionarea ipotecilor sub forma de valori mobiliare si prin dezvoltarea asigurarilor", a sustinut Vosganian.

?Piata reasigurarilor nu exista?

Senatorul liberal a mai explicat ca ritmul de crestere a pietei asigurarilor este la un nivel inferior celei a leasingului. "Riscurile sunt prea mari in Romania. Reasigurarile sunt inexistente. In Romania exista un grad ridicat al riscurilor privind pierderea locului de munca si cataclisme. Exista o disproportie accentuata intre ritmurile de constructie in mediul rural si urban, iar multe proiecte din domeniu vizeaza constructia unor case de lux sau de vacanta", a mai spus senatorul. Acesta apreciaza ca puterea de cumparare a romanilor se afla la mai putin de o treime din puterea medie de cumparare din UE, iar dezvoltarea sectorului locativ este influentata negativ si de fluctuatiile valutare.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *