Susanele.ro

Grupul Renault domina piata romaneasca

Pentru acest an, se prognozeaza o usoara scadere a vanzarilor de autovehicule, de fapt, o corectie necesara care reprezinta si un semn de maturizare a pietei. Cel mai important grup din Romania, Renault, care detine marcile Dacia si Nissan, a anuntat ca, pentru acest an, se asteapta la o reducere a numarului de unitati vandute. Recent, directorul comercial al Dacia, Jean Michel Sicre, aprecia ca Dacia va vinde in 2006 circa 110.000 automobile fata de 113.276 vandute in 2005. Pe fondul stagnarii pietei auto, pentru acest an, compania Renault Nissan Romania prognozeaza, pentru modelele importate, o usoara reducere a cifrei de afaceri, sub nivelul de 300 milioane euro consemnat in 2005. Cifra de afa-ceri prognozata este de 287,5 milioane euro, corespunzatoare vanzarii a aproximativ 23.000 de masini. Anul trecut, au fost comercializat, 26.000 de masini, dintre care 23.800 marca Renault, iar cifra de afaceri a depasit 300 milioane de euro. De altfel, 2005 a fost primul an cand marca Renault s-a clasat dupa Dacia, depasind vanzarile uzinei Daewoo de la Craiova.

Cresterea de anul trecut este spectaculoasa, daca tinem cont de faptul ca in 2004 vanzarile Renault pe piata romaneasca erau de 10.803 unitati, in vreme ce Nissan vanduse 1.187 de unitati. Ideea de a construi un autovehicul spatios, dar cu un pret de productie cat mai scazut s-a dovedit a fi un succes si pe pietele dezvoltate. Vanzarile de automobile Logan ar putea reprezenta 5% din piata franceza, adica intre 110.000 si 120.000 de unitati anual, echivalentul vanzarilor actuale de masini 4×4, potrivit cotidianului “Le Monde”. Cotidianul francez se bazeaza pe un studiu realizat de “L’Observateur Cetelemi, filiala a bancii BNP Paribas, din care reiese ca aproximativ 20% din francezi ar cumpara vehicule ieftine. Intrarea Logan pe piata franceza, unde s-au vandut deja circa 10.000 de exemplare in 2005, poate fi caracterizata drept “inceputul unor mari transformari”, opineaza presa franceza. Explozia vanzarilor de auto-turisme pe piata romaneasca a fost sprijinita si de o conjunctura favorabila. Cel mai important factor a fost aprecierea monedei nationale fata de euro, cu aproximativ 15%. Ast- fel, pretul exprimat in lei a scazut cu acelasi procentaj. Daca adaugam si campaniile promotionale practicate de importatori, care au oferit discounturi de aproape 10%, rezulta ca, fata de 2004, autotu-rismele au fost cu 25% mai ieftine. Toate acestea au dus, fara indoiala, la cresterea vanzarilor.

De asemenea, veniturile unor categorii de popu-latie au crescut ca urmare a aplicarii cotei unice de 16%. Programul de schimbare a masinilor vechi cu altele noi, desfasurat in primavara lui 2005, a mai scazut cu aproximativ 1.000 de euro pretul autoturismelor pentru cei care au beneficiat de program. Dezbaterile legate de oportunitatea impunerii unor masuri de catre BNR pentru limitarea creditelor de consum i-au determinat pe multi consumatori sa se grabeasca, de teama ca in 2006 nu vor mai beneficia de asmenea conditii avantajoase. In paralel, ofertele bancilor si societatilor de leasing au devenit tot mai variate, iar dobanzile au scazut. Greu de crezut ca, si in 2006, se vor mai inre-gistra asemenea avantaje. Cel mai probabil, anul acesta vanzarile vor scadea usor, politica financiara si monetara fiind orientate, in special, spre scaderea consumului.

Loganul face piata

Valoarea investitiilor care s-au realizat de catre Renault pana acum este de peste 700 de milioane de euro. O investitie de 215 milioane de euro e anuntata deja la Pitesti pentru o fabrica de cutii de viteze, cu 600 de angajati. Cifra de afaceri asteptata pentru anul acesta se ridica la un miliard de euro, in comparatie cu cele 600 de milioane de euro de anul trecut. Numarul de angajati este de 12.500. Vanzarile societatii Automobile Dacia au crescut, anul trecut, cu 70%, pana la 163.723 de autovehicule, in special in urma evolutiei Logan, cu vanzari de peste 167.700 unitati de la lansarea sa, in septembrie 2004. Vanzarile de autoturisme Dacia au avansat anul trecut cu 95%, de la 73.393 unitati la 143.101 unitati, in timp ce vanzarile de autovehicule comerciale usoare au scazut cu 10%, de la 22.926 la 20.622 unitati. Pe pietele europene, vanzarile Dacia au fost de 30.425 unitati. Cresterea pe pietele din afara Europei a fost de 45,2%.

Sursa: Bilant

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *