Mai mult de jumatate din romani nu au incredere in comertul electronic, considerand metodele traditionale mai lipsite de risc, pe principiul "vazut, pipait, achizitionat". Potrivit unui studiu realizat de Centrul pentru Studierea Opiniei si Pietei (CSOP), 26 dintre cei intervievati sustin ca este mai sigur sa cumperi bunuri si servicii intr-un magazin, iar 25% din acestia nu au incredere in marcile promovate online. Numarul redus al detinatorilor de carduri si al magazinelor pentru cumparaturi online sunt principalele cauze care impiedica dezvoltarea comertului electronic in Romania, reiese, de asemenea, din studiul CSOP.
"Dai banii, dar nu stii ce primesti"
Activitatea din domeniul comertului electronic este afectata si de nivelului scazut al sistemul bancar online si absenta legislatiei privind securitatea tranzactiilor in domeniul cumparaturilor prin internet. Principalul motiv pentru care persoanele intervievate nu cumpara bunuri si servicii online il constituie imposibilitatea verificarii de catre vinzator a soldului disponibil pe card. De asemenea, 28% din subiectii sondajului au declarat ca nu achizitioneaza bunuri si servicii prin Internet din cauza ca "nu stii ce primesti". Motivul incetinirii dezvoltarii comertului electronic il reprezinta esecul industriei comertului electronic de a reduce temerile referitoare la securitatea platilor online. Conform studiului, aproximativ 30% din utilizatorii Internetului care nu au efectuat cumparaturi online au declarat ca nu doresc sa dea detalii despre cartile lor de credit. Totusi, rezultatele studiului au identificat si elemente pozitive in evolutia acestui tip de comert. Astfel, cartile si CD-urile sunt bunurile cel mai des cumparate prin Internet. In acelasi timp, s-a inregistrat o crestere de 2% in ceea ce priveste achizitionarea unor produse si servicii scumpe. Studiul CSOP a fost realizat pe un esantion national pentru populatia de peste 15 ani. Acest tip de cercetare constituie o premiera pentru Romania.
Have something to add? Share it in the comments.